2024 2025 HEDEF YKS TOPLANTISI

2024 2025 HEDEF YKS TOPLANTISI

2024-2025 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI

HEDEF LGS-YKS TOPLANTI TUTANAĞI

Toplantı Yeri       : Kanuni Anadolu İmam Hatip Lisesi

Toplantı  Tarihi    : 12.02.2025                     Saat:  14:00

Toplantıya Anadolu  İmam Hatip Liseleri ve  İmam Hatip Ortaokulları  müdürleri  ile Hedef    YKS –LGS Koordinatörleri katılmıştır.

MEB Din Öğretimi Genel Müdürlüğü İzleme ve Değerlendirme Daire Başkanı  Sayın Bünyamin AKYÜZ’ ün açılış konuşması ile toplantı başlatıldı.

Sayın AKYÜZ,   MEB dini öğretimi Genel müdürlüğünün yaptığı çalışmaları ve beklentileri hakkında bilgiler verdi.  Başarının artması için yapılması gerekenler hakkında da bilgi verdi. Okul tanıtımlarının önemli olduğunu okul programlarının imam hatip okullarına  yönelik teveccühü arttırdığını ifade etti

İmam hatip okullarına gelen öğrencilerin  dini bilgileri birer  mücevher  olsa da akademik anlamda da başarılı olmaları istenmektedir.  Bu nedenle öğrencileri üniversitenin tüm alanlarına daha çok yönelmek gerektiğini vurguladı. Ve öğrencileri en iyi hazırlayan okullardan  olduğumuzu unutmamamız gerektiğini ifade etti

Hedef  YKS ve LGS  ile yapılan veya yapılmakta olan çalışmalar hakkında katılımcılara söz hakkı verildi

 Kanuni Anadolu İmam Hatip Lisesi Rehber Öğretmeni:  YKS çalışmalarının faydalı olduğunu,  toplantılarda söylenmeleri söylenenleri uygulamaya çalışıyoruz dedi Akademik Takip Komisyonu çalışmalarını  iş ve işlemlerini sürdürdüklerini belirtti. Başarı değerlendirme çalışmaları yapıp eksiklerimizi tespit ediyoruz ayrıca sosyal etkinlikleri yapıyoruz üniversite tanıtımları konferanslar yapıyoruz dedi . Akademik Takip Kurul Komisyonu oluşturduklarını belirtti.  Bu dönütlerle eksiklerimizi  gideriyoruz . 80 civarı öğrencimizin 33 ünü iyi bir yere  yerleştirdik . Sadece akademik anlamda  değil  bunun yanında geziler kariyer günleri meslek tanıtımları yaptık. Meslek Erbapları geldiler mesleklerini tanıttılar.  Okulumuzun ilk mezunlarını verdik ilk mezuna rağmen güzel bir başarı elde ettik dedi

Şehit Samet Uslu Kız Anadolu İHL Müdürü  Fatma BABUL:  bu tarz toplantılar bizleri motive ediyor  Din  Öğretimi Genel Müdürlüğünün Hedef  LGS ve Hedef  YKS  ile ilgili göndermiş oldukları programları bizleri daha da hareketlendiriyor, motivasyonumuzu  arttırıyor .  Programları takip ederek öğrencilerimizde oldukça ilerleme kaydettik.   İlk 3000 ile 10.000 arasında öğrenci yerleştirdik.  Hem akademik hem de sosyal motive faaliyetlerimiz hızlandırdık.  Bu yıl 96 öğrenci mezun ettik ve  65ini  iyi yerlere yerleştirdik.  15 günde LGS 15 günde YKS soru çözüm Rehberliği  toplantıları  yaptık.  Yine 15 günde bir  konferanslar  yapıyoruz.  96 öğrencimiz YKS ‘ye 65 öğrencimiz LGS‘ ye girecek 30’un üzerinde öğrencimiz üniversiteye yerleştirdik.  Pansiyondaki öğrencilerimizle   etütlerle  başarıyı artırmaya çalışıyoruz.  Elimizden geldiğince öğrencileri   İmam Hatiplere yerleştirmeye çalışıyoruz.  Her yıl ortalama  35 öğrenciyi  iyi yerlere yerleştiriyoruz.  DKY kurslarımız da hızla devam ediyor aldığımız öğrenci platformu daha da iyiye doğru getiriyoruz daha da ilerleyeceğiz.  Gördüğümüz eksiklikler  ise,  normal okullardaki bazı okullar imam hatip’ e  öğrenci  göndermemeleri  bizim için bir eksiklik  oluyor, gidişatımızı etkiliyor. Bu konuda destek istiyoruz

Trabzon  Kız Anadolu İmam  Hatip Lisesi Müdür Başyardımcısı:  Gökhan ÇIKRIK            77 öğrencimizden  54’ü üniversite sınavına girdi.  Bu sene 76 öğrencimiz sınava girecek MEB uygulamasından faydalanıyoruz.  Aynı zamanda okulumuzdan nakil isteyen çıkış yapan çok fazla öğrenci yok olanlar da taşınma durumundan   dolayı   gittiler.   Okulumuza   gelmek isteyen öğrenci gittikçe artıyor puanı yetebilen okulumuza geliyor dönem içinde de gelmek isteyen olduğu halde puanı yetmediği için gelemeyenler  var.  Bizim kendi özel sınav sistemimiz var biz o sisteme göre ilerliyoruz

Şalpazarı Anadolu İmam Hatip Lisesi Müdürü Kemal Türkmen:  Hedef   YKS çalışmalarını yürütüyoruz nicelik ve nitelik sorunumuz var öğrencilerimizi okulda tutmakta zorlanıyoruz meslek derslerinden öğrenciler kaçmak istiyorlar.  İmam Hatip  mezunları bundan 20 yıl  öncesine kadar oranları çok fazlaydı.  Fakat  şu an  öğrenciler imam hatiplere eskisi kadar gitmek istemiyorlar. Öğrencilerimizin imam hatip’ e  yönlendirme konusunda daha etkin olmalıyız.  Özellikle eski şube müdürleri . Müdürler  vs.  Genelde kıdemli  olan arkadaşlarımız, imam hatip mezunlarıdır.  Şimdi de gelecekte aynı nesli görmek istiyoruz.  Öğrenciler nasıl fen lisesine yönlendiriliyorsa imam hatip’ e de yönlendirilmesini daha güçlü bir şekilde yapmamız gerekiyor.   Bizler  Hedef  YKS  çalışmalarımızı hızla  yürütüyoruz nicelik ve nitelik sorunumuz var öğrencilerimizi okulda tutmakta  zorlanıyoruz . Ayrıca bazı meslek dersleri öğretmenleri öğrencileri derslerden uzaklaştırıyorlar dedi.

İzleme ve Değerlendirme  Daire Başkanı sayın Bünyamin Akyüz: yaklaşık 70.000 ortaokul öğrencimiz var. Bu öğrencilerimizin hemen hemen yarısı başka okullara  gidiyor  en azından imam hatipten gelen öğrencilerimizin imam hatip  liselerine  yönlenmesini  sağlamalıyız.  Şu an sistemde  öğrencilerimizin  imam hatip oranı  % 90 mış gibi görünse de Öğrencilerimizin sadece yaklaşık %12’si  imam  hatip’ e  gitmektedir dedi.

Yomra Hacı Hakkı Çalık Anadolu İmam Hatip Lisesi Müdürü Nedim KURT:  proje sınıfımız tamamen dolarken diğer sınıflarımızı dolduramıyoruz. İmam Hatip dışından gelen öğrenciler meslek derslerinde zorlanıyorlar.  30 öğrencimizi mezun ettik öğrencilerimizin yarısı üniversiteye giriyor. Geçen yıl 25 öğrenci üniversiteye yerleştirdik.  Soru çözüm teknikleri çalışması yapıyoruz,  koçluk sistemimiz var, geziler yapıyoruz.  Proje sınıflarımızın dışında üç tane daha sınıflarımız var.  Proje sınıflarımızda hiç sorun yaşamamıza rağmen diğer  sınıflarımızda  sorunlar yaşıyoruz. Okulumuza başka okuldan gelen öğrenciler meslek derslerinde zorlandıkları için okulumuza gelmek istemiyorlar.  Şu an 50 öğrencimiz var hedefimiz %50’den fazlasını üniversiteye koymaktır. Geçen yıl 25 öğrenci üniversiteye  yerleştirdik . Proje sınıfımızı henüz mezun etmedik bu  yıl  ilk defa mezun vereceğiz.  Öğrencilerimizin motivasyonunu artırmak için DKY  kurslarını yapıyoruz,  MEB uygulamalarını yapıyoruz, rehber öğretmen çalışmalarımız devam ediyor,  veli gruplarımızda iletişimler kuruyoruz,  koçluk sistemimiz var,  üniversite tanıtım gezileri  gerçekleştiriyoruz . Sadece sınav için değil toplum içinde ahlaki düzeyi yüksek öğrenci yetiştirmeye çalışıyoruz.

İzleme ve Değerlendirme  Daire Başkanı sayın Bünyamin Akyüz Türkiye’de okullarımızın %40’ı proje okulu oldu proje okulları  ile ilgili sıkı bir şekilde çalışmalarımız devam ediyor dedi

Beşikdüzü Ahmet Gün Anadolu İmam Hatip Lisesi Müdürü Necip YILDIRIM:  Diğer okulların yaptığı çalışmalar yanında 40 netin üzerinde net yapan öğrencilere özel çalışmalar yapıyoruz. Bu öğrencilere ayriyeten özel sınıflar açıyoruz,  veli toplantı yapıyoruz.  Trabzon’un  batı tarafındaki tek  proje okulu biz idik. Tirebolu Görele Vakfıkebir‘de okullar açıldı öğrenciler buralara geçiyor %20’den sonrası bize geliyor proje okulu sayısı artınca bize gelen öğrenci sayısı azaldı .  45 öğrencimizin 25 tanesini   iyi okullara yerleştirdik .  Ayriyeten  şöyle bir çalışmada yapıyoruz, bize yüzde kaçta geldi biz o öğrenciyi  yüzde kaça getirdik Bu çalışma sonucunda,  proje sınıfında gelen tüm öğrencileri, olduğu yerden yukarıya çıkardığımızı ancak sadece 8  öğrencimiz biraz düştüğünü gördük. Bu tarz çalışmalarımız devam etmektedir.

Vakfıkebir Anadolu İmam Hatip Lisesi Müdürü Hayrettin DENİZ:  Öğrencilerimizi değerlendirerek onların daha da motivasyonunu artırmak amacıyla dereceye giren öğrencilerimize maddi para veriyoruz. Hem  30 kişilik  proje sınıfımız var hem de normal sınıflarımız mevcuttur. 35 öğrencimizden 13 tanesini dört yıllık iyi yerlere yerleştirdik . Bir  öğrencimiz Türkiye’de ilk 11.000’e girdi bu yıl 28 öğrencimiz var ama amacımız gelecek yıl yaklaşık 60 -70 öğrenci almaktır

Kanuni Anadolu İmam Hatip Lisesi Müdürü Kemal Kocaman:  Bir imam hatip lisesi açılmadan önce bölge taraması yapılmalı imam hatip açılmadan önce o civarda o imam hatip ortaokulu olmalı ki ortaokuldan çıkan öğrenci liseye gidebilsin. Bizim  okulumuz lise olarak açıldı. Bu  durum  bizi biraz zorladı. Fakat çok çalışarak bu açığı kapattık. O yüzden tavsiyem imam hatip lisesi açılmadan önce çevre taraması yapılmalı önlem alındıktan sonra imam hatip liseleri açılmalı

Sürmene Şehit Muhammet Yıldız Anadolu İmamı Lisesi Müdürü Ahmet Ramazan ERDÖL :  Denemeleri  yapamıyoruz ama merkezlere toplanarak denemelerin daha sıklıkla yapılması lazım. Ayrıca  taşımalı da problem yaşıyoruz okullarımızda taşımalılar daha düzenli hale getirilmeli taşımalı olmayınca öğrenci imam  hatip’ e gelmek istemiyor bu durum kayıtları olumsuz etkiliyor

İzleme ve Değerlendirme Daire Başkanı Sayın Bünyamin Akyüz:  Bakanlık, pansiyon ortamlarını çok önemsiyor pansiyon ortamları ev ortamları gibi olmasını istiyor.  Pansiyon ortamlarında tam bir istihdam olması düzeltilmesi gerekiyor.  Bakanlık olarak yaptığımız denetimlerde ve yapılan anketlerde öğrenci yemeklerinin kalitesinin artırılması gerektiği tespit edildi. Sizlerin bu konuda daha dikkatli olmanız gerekiyor. Gereken önlemlerin özenle alınması lazım dedi.

Ortahisar Karşıyaka İmam Hatip Lisesi Müdürü Nuri Kamçı:  İki yıl öncesine  kadar  İlahiyat Fakültelerine Hafız öğrencilerden arda kalanlar için boş kontenjanlar vardı.  Bunun tekrar yürürlüğe getirilmesini   istiyoruz.  İmam hatip mezunları için ilahiyat da kontenjan olması imam hatiplere rağbeti arttıracaktır.  Ayrıca imam Hatip Liselerindeki Meslek Öğretmenlerinin de incelenmesi değerlendirilmesi o şekilde atanması gerekiyor.  Öğretmen ne kadar iyi olursa öğrenci de o kadar istekli gelecektir

Arsin Mehmet Rüştü Aşıkkutlu İmam Hatip Lisesi Müdürü Yunus Çakır :  Biz öğretmenler meslek derslerini ne kadar en aza kolaya indirgeyip vermemize rağmen öğrencilerimizin hala  istediğimiz seviyede değil  hala namaz kılmak da zorlanıyor hâlâ namaz sürelerini bile ezberleyemiyorlar. Bu konuda  da tedbirler alınmalı. Meslek öğretmeni olarak en kolaya indirgesek de en iyi olmaya çalışsak da öğrenciler hiçbir şey öğrenmeden mezun olabiliyorlar bu durumda da biraz zorlamak zorunda kalıyoruz. Biz de YKS çalışmalarımıza hızla devam ediyoruz,  kampları yapıyoruz, özel soru çözüm kampları yapıyoruz

Of Anadolu İmam Hatip Lisesi Müdürü Mustafa ÇAPOĞLU:  Okulumuzda akademik takip sınıfımız var .  Kontenjanımız  102 ama kayıt sayımız 82 dir.  Proje sınıfımızda 30 kişi tamamen doluyor.  Geçen yıl 94 öğrencimizden 32 tanesini  iyi yerlere yerleştirdik.  İlk 2000 , 10.000 ve 20.000 e giren  öğrencilerimiz var.  İmam hatip ortaokulu ile liseleri aynı kültürlerde olması lazım .  Aynı kültürde  yetiştirilmeyen  çocuk liseye gitmek istemiyor.  Ayrıca akademik takip sistemimizde var, her yıl Türkiye içi geziler yapıyoruz, öğrencilerimiz sayısalı daha  zayıf . Bize göre proje sınıfına gelen öğrenciler zaten belli bir seviye aşmış öğrencilerdir.  Kendilerinin matematiği  sevmeleri için okul olarak elimizden geleni yapıyoruz. Çünkü matematik dersleri iyi olur  ise genel başarının yüksek oranda artacağını düşünüyoruz. Bu öğrenciler % 5-10 a giren öğrencilerdir. Matematiği de yapabilirler ve imam hatip olarak seviyemizi yükseltebilirler diye düşünüyoruz

Yomra Hafız Murat Köseoğlu  İmam Hatip Ortaokulu Müdürü Mustafa CAN : Okulumuz sadece hafızlık  yapan öğrencileri alıyor. Türkiye’de sadece hafızlık yapan 61 okuldan birisiyiz.  Avantajlarımız ve dez  avantajlarımız var. Hafızlık yapmayan öğrenciler okuldan ayrılmak zorunda kalıyorlar. Bu bizim için bir dez avantajdır.  Ama bunun yanında okulumuzdaki öğrenciler Kur’an-ı Kerim okumayı çok güzel bir şekilde öğreniyor ayrıca ilahiyat öğrencisi kadar ezber  yapıyorlar.  Diğer okullarda yapamayan öğrencinin diğer sınıfa geçme şansı olmasına rağmen biz de hafızlık yapamayan okuldan ayrılmak zorunda kalıyor bu yüzden çok fazla tercih edilemiyoruz.   61 öğrenci alma kapasitemiz olmasına rağmen henüz 41 öğrencimiz var  20 öğrencimiz hafızlığını bitirmiştir.

            İzleme ve Değerlendirme Daire Başkanı Bünyamin AKYÜZ:  Trabzon akademik anlamda 81 il içinde iyi yerlerde olan bir ilimizdir.  Fakat daha iyi olma kapasitesi olan bir  ildir.  Bunu gerçekleştirmek için hep birlikte gayretimize devam etmeliyiz. %20 lerden  %25 lere çıkacağımıza inanıyorum. Ayriyeten Hafızlığa destek veren imam hatip okullarımız var. Bu okullarımıza da hep birlikte destek verelim. Niteliğimizi arttırdığımızda niceliğimizde kendiliğinden direkt artacaktır.  Okul kendi başarı ve kalitesini gösterirse, o okula başvuru zaten kendiliğinden artış  gösterecektir . 2023-2024 YKS - LGS başarımız yıl geçtikçe yukarıya doğru çıkmaktadır. Bakanlığımızın oluşturmuş olduğu tabloda da gördüğünüz gibi başarımız gitgide artış göstermektedir. Bu tabloyu korumak boynumuzun   borcudur .  O zaman tekrar ifade edeyim ki bizler nicelik değil niteliğimizi arttırmalıyız  nitelik arttıkça nicelik zaten kendiliğinden artacaktır.  İmam hatiplerde atölye çalışmalarına sosyal yetenek aktivitelerine de ağırlık verilmeli gerekirse okulun velilere daha yakın olarak tanıtımı için halk eğitimlerle iş birliğine geçilebilir.  Veliyi okula alıştırdığınızda tanınırlığımız kendiliğinden artacaktır.  Okullarımızın hiçbir sınıfı boş kalmamalı.

Arkadaşlar çalışmalarımız yoğun fakat bu yoğunluk içinde daha da çalışarak başarıyı arttıracağınıza inanıyorum her birinize katılımlarınızdan  ötürü teşekkür ediyorum  diyerek, söz almak  isteyen var mı diye belirtmiştir.

Trabzon Anadolu İmam Hatip Lisesi Müdürü Hamit Cebeci :  Anadolu lisesi kontenjanlarının fazla olması mesleki eğitime özel okullara gidecek öğrenciler mesleki eğitim merkezlerine gidecek öğrenciler hesaba katılmadığı için LGS yerleştirme sonuçlarında imam hatip Lisesi’ne yerleşen öğrencilerin sayısının azalmasına sebep oluyor çözümü Anadolu lisesi kontenjanları azaltılmalı diye düşünüyorum dedi.

İzleme ve Değerlendirme Daire Başkanı sayın Bünyamin AKYÜZ:  bize düşen çalışmalarımıza hızla devam etmektir. Siz öğretmen ve müdürler elinizden geldiğince çalışıyorsunuz. Yine de biz gittikçe  gücümüzü artırmalıyız, başarılarımızı artırmalıyız katılımlarınızdan dolayı her birinize teşekkür ediyoruz toplantımız sona ermiştir

11.03.2025 9