2024-2025 EĞİTİM ÖĞRETİM YILI
HEDEF LGS-YKS TOPLANTI TUTANAĞI
Toplantı Yeri : Kanuni Anadolu İmam Hatip Lisesi
Toplantı Tarihi : 12.02.2025 Saat: 14:00
Toplantıya Anadolu İmam Hatip Liseleri ve İmam Hatip Ortaokulları müdürleri ile Hedef YKS –LGS Koordinatörleri katılmıştır.
MEB Din Öğretimi Genel Müdürlüğü İzleme ve Değerlendirme Daire Başkanı Sayın Bünyamin AKYÜZ’ ün açılış konuşması ile toplantı başlatıldı.
Sayın AKYÜZ, MEB dini öğretimi Genel müdürlüğünün yaptığı çalışmaları ve beklentileri hakkında bilgiler verdi. Başarının artması için yapılması gerekenler hakkında da bilgi verdi. Okul tanıtımlarının önemli olduğunu okul programlarının imam hatip okullarına yönelik teveccühü arttırdığını ifade etti
İmam hatip okullarına gelen öğrencilerin dini bilgileri birer mücevher olsa da akademik anlamda da başarılı olmaları istenmektedir. Bu nedenle öğrencileri üniversitenin tüm alanlarına daha çok yönelmek gerektiğini vurguladı. Ve öğrencileri en iyi hazırlayan okullardan olduğumuzu unutmamamız gerektiğini ifade etti
Hedef YKS ve LGS ile yapılan veya yapılmakta olan çalışmalar hakkında katılımcılara söz hakkı verildi
Kanuni Anadolu İmam Hatip Lisesi Rehber Öğretmeni: YKS çalışmalarının faydalı olduğunu, toplantılarda söylenmeleri söylenenleri uygulamaya çalışıyoruz dedi Akademik Takip Komisyonu çalışmalarını iş ve işlemlerini sürdürdüklerini belirtti. Başarı değerlendirme çalışmaları yapıp eksiklerimizi tespit ediyoruz ayrıca sosyal etkinlikleri yapıyoruz üniversite tanıtımları konferanslar yapıyoruz dedi . Akademik Takip Kurul Komisyonu oluşturduklarını belirtti. Bu dönütlerle eksiklerimizi gideriyoruz . 80 civarı öğrencimizin 33 ünü iyi bir yere yerleştirdik . Sadece akademik anlamda değil bunun yanında geziler kariyer günleri meslek tanıtımları yaptık. Meslek Erbapları geldiler mesleklerini tanıttılar. Okulumuzun ilk mezunlarını verdik ilk mezuna rağmen güzel bir başarı elde ettik dedi
Şehit Samet Uslu Kız Anadolu İHL Müdürü Fatma BABUL: bu tarz toplantılar bizleri motive ediyor Din Öğretimi Genel Müdürlüğünün Hedef LGS ve Hedef YKS ile ilgili göndermiş oldukları programları bizleri daha da hareketlendiriyor, motivasyonumuzu arttırıyor . Programları takip ederek öğrencilerimizde oldukça ilerleme kaydettik. İlk 3000 ile 10.000 arasında öğrenci yerleştirdik. Hem akademik hem de sosyal motive faaliyetlerimiz hızlandırdık. Bu yıl 96 öğrenci mezun ettik ve 65ini iyi yerlere yerleştirdik. 15 günde LGS 15 günde YKS soru çözüm Rehberliği toplantıları yaptık. Yine 15 günde bir konferanslar yapıyoruz. 96 öğrencimiz YKS ‘ye 65 öğrencimiz LGS‘ ye girecek 30’un üzerinde öğrencimiz üniversiteye yerleştirdik. Pansiyondaki öğrencilerimizle etütlerle başarıyı artırmaya çalışıyoruz. Elimizden geldiğince öğrencileri İmam Hatiplere yerleştirmeye çalışıyoruz. Her yıl ortalama 35 öğrenciyi iyi yerlere yerleştiriyoruz. DKY kurslarımız da hızla devam ediyor aldığımız öğrenci platformu daha da iyiye doğru getiriyoruz daha da ilerleyeceğiz. Gördüğümüz eksiklikler ise, normal okullardaki bazı okullar imam hatip’ e öğrenci göndermemeleri bizim için bir eksiklik oluyor, gidişatımızı etkiliyor. Bu konuda destek istiyoruz
Trabzon Kız Anadolu İmam Hatip Lisesi Müdür Başyardımcısı: Gökhan ÇIKRIK 77 öğrencimizden 54’ü üniversite sınavına girdi. Bu sene 76 öğrencimiz sınava girecek MEB uygulamasından faydalanıyoruz. Aynı zamanda okulumuzdan nakil isteyen çıkış yapan çok fazla öğrenci yok olanlar da taşınma durumundan dolayı gittiler. Okulumuza gelmek isteyen öğrenci gittikçe artıyor puanı yetebilen okulumuza geliyor dönem içinde de gelmek isteyen olduğu halde puanı yetmediği için gelemeyenler var. Bizim kendi özel sınav sistemimiz var biz o sisteme göre ilerliyoruz
Şalpazarı Anadolu İmam Hatip Lisesi Müdürü Kemal Türkmen: Hedef YKS çalışmalarını yürütüyoruz nicelik ve nitelik sorunumuz var öğrencilerimizi okulda tutmakta zorlanıyoruz meslek derslerinden öğrenciler kaçmak istiyorlar. İmam Hatip mezunları bundan 20 yıl öncesine kadar oranları çok fazlaydı. Fakat şu an öğrenciler imam hatiplere eskisi kadar gitmek istemiyorlar. Öğrencilerimizin imam hatip’ e yönlendirme konusunda daha etkin olmalıyız. Özellikle eski şube müdürleri . Müdürler vs. Genelde kıdemli olan arkadaşlarımız, imam hatip mezunlarıdır. Şimdi de gelecekte aynı nesli görmek istiyoruz. Öğrenciler nasıl fen lisesine yönlendiriliyorsa imam hatip’ e de yönlendirilmesini daha güçlü bir şekilde yapmamız gerekiyor. Bizler Hedef YKS çalışmalarımızı hızla yürütüyoruz nicelik ve nitelik sorunumuz var öğrencilerimizi okulda tutmakta zorlanıyoruz . Ayrıca bazı meslek dersleri öğretmenleri öğrencileri derslerden uzaklaştırıyorlar dedi.
İzleme ve Değerlendirme Daire Başkanı sayın Bünyamin Akyüz: yaklaşık 70.000 ortaokul öğrencimiz var. Bu öğrencilerimizin hemen hemen yarısı başka okullara gidiyor en azından imam hatipten gelen öğrencilerimizin imam hatip liselerine yönlenmesini sağlamalıyız. Şu an sistemde öğrencilerimizin imam hatip oranı % 90 mış gibi görünse de Öğrencilerimizin sadece yaklaşık %12’si imam hatip’ e gitmektedir dedi.
Yomra Hacı Hakkı Çalık Anadolu İmam Hatip Lisesi Müdürü Nedim KURT: proje sınıfımız tamamen dolarken diğer sınıflarımızı dolduramıyoruz. İmam Hatip dışından gelen öğrenciler meslek derslerinde zorlanıyorlar. 30 öğrencimizi mezun ettik öğrencilerimizin yarısı üniversiteye giriyor. Geçen yıl 25 öğrenci üniversiteye yerleştirdik. Soru çözüm teknikleri çalışması yapıyoruz, koçluk sistemimiz var, geziler yapıyoruz. Proje sınıflarımızın dışında üç tane daha sınıflarımız var. Proje sınıflarımızda hiç sorun yaşamamıza rağmen diğer sınıflarımızda sorunlar yaşıyoruz. Okulumuza başka okuldan gelen öğrenciler meslek derslerinde zorlandıkları için okulumuza gelmek istemiyorlar. Şu an 50 öğrencimiz var hedefimiz %50’den fazlasını üniversiteye koymaktır. Geçen yıl 25 öğrenci üniversiteye yerleştirdik . Proje sınıfımızı henüz mezun etmedik bu yıl ilk defa mezun vereceğiz. Öğrencilerimizin motivasyonunu artırmak için DKY kurslarını yapıyoruz, MEB uygulamalarını yapıyoruz, rehber öğretmen çalışmalarımız devam ediyor, veli gruplarımızda iletişimler kuruyoruz, koçluk sistemimiz var, üniversite tanıtım gezileri gerçekleştiriyoruz . Sadece sınav için değil toplum içinde ahlaki düzeyi yüksek öğrenci yetiştirmeye çalışıyoruz.
İzleme ve Değerlendirme Daire Başkanı sayın Bünyamin Akyüz Türkiye’de okullarımızın %40’ı proje okulu oldu proje okulları ile ilgili sıkı bir şekilde çalışmalarımız devam ediyor dedi
Beşikdüzü Ahmet Gün Anadolu İmam Hatip Lisesi Müdürü Necip YILDIRIM: Diğer okulların yaptığı çalışmalar yanında 40 netin üzerinde net yapan öğrencilere özel çalışmalar yapıyoruz. Bu öğrencilere ayriyeten özel sınıflar açıyoruz, veli toplantı yapıyoruz. Trabzon’un batı tarafındaki tek proje okulu biz idik. Tirebolu Görele Vakfıkebir‘de okullar açıldı öğrenciler buralara geçiyor %20’den sonrası bize geliyor proje okulu sayısı artınca bize gelen öğrenci sayısı azaldı . 45 öğrencimizin 25 tanesini iyi okullara yerleştirdik . Ayriyeten şöyle bir çalışmada yapıyoruz, bize yüzde kaçta geldi biz o öğrenciyi yüzde kaça getirdik Bu çalışma sonucunda, proje sınıfında gelen tüm öğrencileri, olduğu yerden yukarıya çıkardığımızı ancak sadece 8 öğrencimiz biraz düştüğünü gördük. Bu tarz çalışmalarımız devam etmektedir.
Vakfıkebir Anadolu İmam Hatip Lisesi Müdürü Hayrettin DENİZ: Öğrencilerimizi değerlendirerek onların daha da motivasyonunu artırmak amacıyla dereceye giren öğrencilerimize maddi para veriyoruz. Hem 30 kişilik proje sınıfımız var hem de normal sınıflarımız mevcuttur. 35 öğrencimizden 13 tanesini dört yıllık iyi yerlere yerleştirdik . Bir öğrencimiz Türkiye’de ilk 11.000’e girdi bu yıl 28 öğrencimiz var ama amacımız gelecek yıl yaklaşık 60 -70 öğrenci almaktır
Kanuni Anadolu İmam Hatip Lisesi Müdürü Kemal Kocaman: Bir imam hatip lisesi açılmadan önce bölge taraması yapılmalı imam hatip açılmadan önce o civarda o imam hatip ortaokulu olmalı ki ortaokuldan çıkan öğrenci liseye gidebilsin. Bizim okulumuz lise olarak açıldı. Bu durum bizi biraz zorladı. Fakat çok çalışarak bu açığı kapattık. O yüzden tavsiyem imam hatip lisesi açılmadan önce çevre taraması yapılmalı önlem alındıktan sonra imam hatip liseleri açılmalı
Sürmene Şehit Muhammet Yıldız Anadolu İmamı Lisesi Müdürü Ahmet Ramazan ERDÖL : Denemeleri yapamıyoruz ama merkezlere toplanarak denemelerin daha sıklıkla yapılması lazım. Ayrıca taşımalı da problem yaşıyoruz okullarımızda taşımalılar daha düzenli hale getirilmeli taşımalı olmayınca öğrenci imam hatip’ e gelmek istemiyor bu durum kayıtları olumsuz etkiliyor
İzleme ve Değerlendirme Daire Başkanı Sayın Bünyamin Akyüz: Bakanlık, pansiyon ortamlarını çok önemsiyor pansiyon ortamları ev ortamları gibi olmasını istiyor. Pansiyon ortamlarında tam bir istihdam olması düzeltilmesi gerekiyor. Bakanlık olarak yaptığımız denetimlerde ve yapılan anketlerde öğrenci yemeklerinin kalitesinin artırılması gerektiği tespit edildi. Sizlerin bu konuda daha dikkatli olmanız gerekiyor. Gereken önlemlerin özenle alınması lazım dedi.
Ortahisar Karşıyaka İmam Hatip Lisesi Müdürü Nuri Kamçı: İki yıl öncesine kadar İlahiyat Fakültelerine Hafız öğrencilerden arda kalanlar için boş kontenjanlar vardı. Bunun tekrar yürürlüğe getirilmesini istiyoruz. İmam hatip mezunları için ilahiyat da kontenjan olması imam hatiplere rağbeti arttıracaktır. Ayrıca imam Hatip Liselerindeki Meslek Öğretmenlerinin de incelenmesi değerlendirilmesi o şekilde atanması gerekiyor. Öğretmen ne kadar iyi olursa öğrenci de o kadar istekli gelecektir
Arsin Mehmet Rüştü Aşıkkutlu İmam Hatip Lisesi Müdürü Yunus Çakır : Biz öğretmenler meslek derslerini ne kadar en aza kolaya indirgeyip vermemize rağmen öğrencilerimizin hala istediğimiz seviyede değil hala namaz kılmak da zorlanıyor hâlâ namaz sürelerini bile ezberleyemiyorlar. Bu konuda da tedbirler alınmalı. Meslek öğretmeni olarak en kolaya indirgesek de en iyi olmaya çalışsak da öğrenciler hiçbir şey öğrenmeden mezun olabiliyorlar bu durumda da biraz zorlamak zorunda kalıyoruz. Biz de YKS çalışmalarımıza hızla devam ediyoruz, kampları yapıyoruz, özel soru çözüm kampları yapıyoruz
Of Anadolu İmam Hatip Lisesi Müdürü Mustafa ÇAPOĞLU: Okulumuzda akademik takip sınıfımız var . Kontenjanımız 102 ama kayıt sayımız 82 dir. Proje sınıfımızda 30 kişi tamamen doluyor. Geçen yıl 94 öğrencimizden 32 tanesini iyi yerlere yerleştirdik. İlk 2000 , 10.000 ve 20.000 e giren öğrencilerimiz var. İmam hatip ortaokulu ile liseleri aynı kültürlerde olması lazım . Aynı kültürde yetiştirilmeyen çocuk liseye gitmek istemiyor. Ayrıca akademik takip sistemimizde var, her yıl Türkiye içi geziler yapıyoruz, öğrencilerimiz sayısalı daha zayıf . Bize göre proje sınıfına gelen öğrenciler zaten belli bir seviye aşmış öğrencilerdir. Kendilerinin matematiği sevmeleri için okul olarak elimizden geleni yapıyoruz. Çünkü matematik dersleri iyi olur ise genel başarının yüksek oranda artacağını düşünüyoruz. Bu öğrenciler % 5-10 a giren öğrencilerdir. Matematiği de yapabilirler ve imam hatip olarak seviyemizi yükseltebilirler diye düşünüyoruz
Yomra Hafız Murat Köseoğlu İmam Hatip Ortaokulu Müdürü Mustafa CAN : Okulumuz sadece hafızlık yapan öğrencileri alıyor. Türkiye’de sadece hafızlık yapan 61 okuldan birisiyiz. Avantajlarımız ve dez avantajlarımız var. Hafızlık yapmayan öğrenciler okuldan ayrılmak zorunda kalıyorlar. Bu bizim için bir dez avantajdır. Ama bunun yanında okulumuzdaki öğrenciler Kur’an-ı Kerim okumayı çok güzel bir şekilde öğreniyor ayrıca ilahiyat öğrencisi kadar ezber yapıyorlar. Diğer okullarda yapamayan öğrencinin diğer sınıfa geçme şansı olmasına rağmen biz de hafızlık yapamayan okuldan ayrılmak zorunda kalıyor bu yüzden çok fazla tercih edilemiyoruz. 61 öğrenci alma kapasitemiz olmasına rağmen henüz 41 öğrencimiz var 20 öğrencimiz hafızlığını bitirmiştir.
İzleme ve Değerlendirme Daire Başkanı Bünyamin AKYÜZ: Trabzon akademik anlamda 81 il içinde iyi yerlerde olan bir ilimizdir. Fakat daha iyi olma kapasitesi olan bir ildir. Bunu gerçekleştirmek için hep birlikte gayretimize devam etmeliyiz. %20 lerden %25 lere çıkacağımıza inanıyorum. Ayriyeten Hafızlığa destek veren imam hatip okullarımız var. Bu okullarımıza da hep birlikte destek verelim. Niteliğimizi arttırdığımızda niceliğimizde kendiliğinden direkt artacaktır. Okul kendi başarı ve kalitesini gösterirse, o okula başvuru zaten kendiliğinden artış gösterecektir . 2023-2024 YKS - LGS başarımız yıl geçtikçe yukarıya doğru çıkmaktadır. Bakanlığımızın oluşturmuş olduğu tabloda da gördüğünüz gibi başarımız gitgide artış göstermektedir. Bu tabloyu korumak boynumuzun borcudur . O zaman tekrar ifade edeyim ki bizler nicelik değil niteliğimizi arttırmalıyız nitelik arttıkça nicelik zaten kendiliğinden artacaktır. İmam hatiplerde atölye çalışmalarına sosyal yetenek aktivitelerine de ağırlık verilmeli gerekirse okulun velilere daha yakın olarak tanıtımı için halk eğitimlerle iş birliğine geçilebilir. Veliyi okula alıştırdığınızda tanınırlığımız kendiliğinden artacaktır. Okullarımızın hiçbir sınıfı boş kalmamalı.
Arkadaşlar çalışmalarımız yoğun fakat bu yoğunluk içinde daha da çalışarak başarıyı arttıracağınıza inanıyorum her birinize katılımlarınızdan ötürü teşekkür ediyorum diyerek, söz almak isteyen var mı diye belirtmiştir.
Trabzon Anadolu İmam Hatip Lisesi Müdürü Hamit Cebeci : Anadolu lisesi kontenjanlarının fazla olması mesleki eğitime özel okullara gidecek öğrenciler mesleki eğitim merkezlerine gidecek öğrenciler hesaba katılmadığı için LGS yerleştirme sonuçlarında imam hatip Lisesi’ne yerleşen öğrencilerin sayısının azalmasına sebep oluyor çözümü Anadolu lisesi kontenjanları azaltılmalı diye düşünüyorum dedi.
İzleme ve Değerlendirme Daire Başkanı sayın Bünyamin AKYÜZ: bize düşen çalışmalarımıza hızla devam etmektir. Siz öğretmen ve müdürler elinizden geldiğince çalışıyorsunuz. Yine de biz gittikçe gücümüzü artırmalıyız, başarılarımızı artırmalıyız katılımlarınızdan dolayı her birinize teşekkür ediyoruz toplantımız sona ermiştir